header image

Visuel identitet

 

Visuel identitet der huskes

Visuel identitet kan for mange virke diffust og ukonkret, men det er faktisk en meget væsentlig faktor, når snakken falder på branding og kommunikation. Din virksomheds visuelle identitet er ofte det første indtryk, som dine nye potentielle kunder får af dig – og det er derfor vigtigt at det er et positivt indtryk, ellers er det ikke sikkert at det bliver dine fremtidige kunder.

 

Udvikling af visuel identitet

Vores underbevidsthed spiller ind, når vi lynhurtigt analysere forskellige virksomhedens udtryk. Det er derfor vigtigt at din visuelle identitet er gennemarbejdet og intet er overladt til tilfældighederne. En ny visuel identitet kan for mange virke skræmmende. Det kan dog i rigtig mange tilfælde, være en god idé at få et par nye øjne på din visuelle identitet. Værdierne i din virksomhed skal præsenteres og skinne igennem når forbrugerne stifter bekendtskab med dig. Det skal være et udtryk for, hvem du som virksomhed er.
Det er dog også langt fra altid nødvendigt at udarbejde en helt ny design plan. Ofte kan det også være små elementer der skal justeres og optimeres, hvor grundprincipperne allerede er på plads.

 

 

Kontakt mig i dag

 

 

Du bliver set og hørt mange sted

Ved visuel identitet tænker mange som det første på sit logo. Dit logo er også en rigtig vigtig parameter, når du skal have opbygget en visuel identitet. Jeg har i mange år beskæftiget mig med logo design, hvilket du kan læse meget mere om lige her.


Visuel identitet begrænser sig dog ikke kun til dit logo. Faktisk er der som regel mange forskellige touchpoints, som dine kunder stifter bekendtskab med, når de undersøger hvem du er.
 På din hjemmeside kan der f.eks. være grafik i form af bannere, som er informativ eller som forklarer dine USP’er. Tænk også på din online marketing på sociale medier, som i høj grad også er et udtryk for din visuelle identitet. Det begrænser sig dog ikke kun til online kanaler. Diverse tryksager kan også komme til udtryk, f.eks. profil flyver, blad, visitkort, produktkataloger mv.


Alle disse forskellige marketing kanaler og kunde touchpoints er alle områder, hvor din visuelle identitet har en afgørende betydning.
Det er vigtigt, at der er lagt tanke bag dit udtryk. Og lige så vigtigt er det, at din visuelle identitet har en rød tråd. Det gør nemlig, at forbrugerne i langt højere grad husker lige præcis dig! Er din visuelle identitet eksempel vis ikke strømlinet, kan det for dine potentielle kunder være forvirrende. De kan måske endda spørger sig selv: Er det den samme virksomhed der er tale om?
 Sker dét, er der stor sandsynlighed for, at du kommer om bag i køen når der skal vælges en virksomhed at handle hos.

 

 

Send mig en besked

 

 

Årelang erfaring med opbygning af visuel identitet

Jeg har efterhånden set og udviklet mange forskellige visuelle identiteter. Nogle mere mangelfulde end andre. En visuel identitet er vigtig for din virksomhed – ja faktisk er det et centralt element, at have styr på.
Efter mange år og et utal af cases, ved jeg hvad der skal til for at opbygge en ny visuel identitet eller støtte op om en eksisterende, der rammer ind i jeres værdier i virksomheden.
 Du kan se eksempler på udvalgte opgaver her.

 

Lad os tage en snak om jeres udfordringer og muligheder:

 

Send mig en mail eller ring på 22 33 84 64

Kunde udtaler

 

"Helle har lavet fantastisk flotte foldere, roll-ups, messestand og flere løbende grafiske materialer til Fjordblink Medical. Hun er utroligt dygtig til at fange "ånden" og kommer med flotte forslag og grafiske løsninger, der bare rammer plet! Vi kan kun anbefale Helle og Graphia Reklame".

Helle Jahn

Adm. Direktør
FJORDBLINK MEDICAL ApS